събота, 18 август 2012 г.

bababull



Актуално.
Или не толкова, защото не става дума за Pussy Riot, но нека с това изречение изразя съпричастността си – освободете ги незабавно!!
Вчера беше ден в който прочетох една книжка на Мураками, имах почивен ден и реших да се разходя. В интернет плъзна клипче на две момченца, които ритат пенсионер. Съответно плъзнаха и неодобрителните коментари към клипчето, дори арестуваха едно от хлапетата. Одобрявам. Твърдо съм против насилието над невинни пенсионери. Но моята история е малко по-различна. Разхождах се из центъра с добрата ми другарка Ванина, когато минах под един от прозорците, на сграда, на кръстовището на Гурко и Раковски. На прозореца имаше голяма решетка, защото в Бг, ако живееш на първия етаж и нямаш решетка, значи си нов и си чужденец и скоро ще бъдеш обран. Та, иззад решетката имаше комарник, а на комарника беше залепена една малка бабешка главица, точно под нея пък имаше дупка. И си викам горката пенсионерка, не може да си вземе нов комарник, сигурно вечер умира от сърбеж и не може да спи. Изведнъж се оказа, че дупката е направена нарочно. Ръката на пенсионерката живееща в жилището с прозорец, гледащ към Гурко, се подаде през дупката и пусна пликче с отпадъци на тротоара. Торбичката изтупка в краката ми, а аз седях потресен и наблюдавах дребната пенсионерска главица, подаваща се отгоре. Жената, очевидно не се смути и продължи да си седи спокойно, вторачена в отсрещната сграда. Явно беше свикнала да получава подобни реакции от разхождащите се граждани. През главата ми минаха някакви псувни, но как да ги изрека след като съм научен да уважавам възрастните. После реших, че същата горе е за бой, но последната подобна история не беше одобрена от интернет потребителите и докато всички мисли и чувства бушуваха в мен. Докато мислех и разсъждавах върху възможните удачни реакции, моментът мина. Не казах и дума, дори не можах да й направя забележка. Тогава на помощ ми се притече друга пенсионерка. Тя ме попита откъде е паднал боклука и аз й посочих прозореца. Силите бяха изравнени. Виках на бабата, дръж бабата! Успях да насъскам втората възрастна дама срещу първата и сега двете се джафкаха като два разярени питбула вързани един срещу друг. Сетих се за битките между кучетата и как някакви хора искат да забранят агресивните породи. Дали да не забраним пенсионерките, също? Защото в този момент те по нищо не се различаваха от две лаещи се безмозъчни кучета. Дали да не спечеля малко пари, явно ме бива в организирането на нелегални боеве с бабички? Питбаба или бабабул?
Всъщност е готино да бъдем големи хора и да разобличаваме нарушителите на чистотата.
Всъщност с този текст се опитах да се обявя СРЕЩУ насилието над възрастни хора, шеговито и закачливо, но ситуацията е напълно реална. Не разбирам от кучета и не мога да взема страна по проблема с бездомните и агресивни такива, затова имам костенурка, а тя е пич, яде пица.

Благодаря на Жоро /doveinjar/ за илюстрацията на случката.

Няма коментари:

Публикуване на коментар