Ето и теста, който трябваше да попълня, при кандидатстването ми за работа. Предполагам, че когато се отнесат непрофесионално с теб, не си длъжен да спазваш някаква конфеденциалност :)
1. Кои са трите най-лоши реклами, които сте гледали по телевизията. Какво не ви харесва в тях - посочете само 1 недостатък.
- Сирене „Булка“ – отвращава интелигентния зрител.
- Повечето реклами за перилни препарати не изтъкват никакви други качества на праховете, освен че избелват прекрасно. Така например леля Мария от рекламите на „Бонукс“, във всеки следващ клип, рекламира едно и също свойство, което имат и всички останали прахове за пране – че чаршафите са бели и миришат на пролет.
- Водка „Флирт“ – Рекламите на това питие обикновено подвеждат зрителя, че след употреба на спиртната напитка, човек със сигурност ще има възможност да осъществи любовен акт с обекта на желанията си. Тези негласно дадени обещания, водят единствено до фрустрация и главоболие.
2. Попълнете пропуснатите думи (до две думи на празно място) така, че текстът да има смисъл.
Бебето излезе от майка си и веднага проговори. По този начин смая и озадачи лекарите. В резултат те установиха , че владее и други езици, което всъщност ги довърши. Никога повече не го чуха(да говори), което беше невероятно.
2. Силата на примера.
Да покажеш на някого как се прави нещо е един от най-лесните начини за комуникация. Ние сме рекламисти, които предават информация на други хора (нашия таргет). Въпреки това, рядко ни се случва да седим на една маса с нашия таргет и да им покажем нагледно какво искаме да кажем. Затова ние използваме други изразни средства. Понякога, най-трудната форма на комуникация са думите. Време е да се върнем към основите.
Опишете само с думи инструкции как се връзват връзки за обувки.
За да свършите работата ще са ви необходими обувки с връзки и чифт ръце. Хванете двата края на връзките и ги кръстосайте, така че да образуват „Х“ после прекарайте горната връзка под и около долната, и я издърпайте, за да се получи възел. Пристегнете, за да се обхване добре стъпалото ви от маратонката. По този начин вибрациите в обувката се намаляват и краката ви се чувстват по-добре в края на деня. След като пристегнете, направете полу-осморка с единия край на връзката. Увийте противоположната връзка около горната част на осморката, и я прекарайте под самото ѝ начало, така че да се получат две полу-осморки – старата и една нова, по-малка. За да приключите, хванете двете завъртулки и ги дръпнете в противоположни посоки, по този начин ще ги пристегнете и завържете, така че да издържат цял ден ходене. Повторете процедурата и с другата обувка.
3. Поправете допуснатите грешки
- Зайо Байо влезе в час тъкмо когато се преподаваше новият урок.
- Тази идея, да направи научнопопулярен филм за Иван-Вазовите роднини, се оказа губивреме.
- Той звъня един-два пъти на тв репортерката, с която беше разговарял, и на водещия, който му беше казал за голмайстора.
4. Кои са трите най-важни неща, които не трябва да правите/да казвате пред родителите на приятел(ка)/съпруг(а).
- Да плесна майка ѝ по задника, докато разсипва вечерята по чиниите, а баща ѝ се приготвя за молитвата.
- Няма да е окей, ако си начертая няколко линии на масата, след като сме вечеряли и най-безцеремонно ги изшмъркам.
- Също не би било окей да отидеш на гости на родителите на приятелката или съпругата си и да им признаеш, че си гей.
5. По какво личи, че блондинка е карала автомобил.
- По дупките от токчета по тавана.
6. Две от най-добрите реклами, които съм виждал, са:
- (1)Последната серия от реклами на сникерс със заглавие „Не си ти, когато си гладен“. Защото показват преимуществата на продукта по хитър и забавен начин. Рекламата не ти омръзва на второто гледане и не дразни, че е прекъснала филма ти. Смееш се и очакваш с нетърпение следващия рекламен клип от поредицата, а когато си гладен и нямаш много време, сникерсът е най-близкото нещо до ума ти. С две думи, рекламата постига целта си.
- (2) Рекламата е озаглавена „Мерцедес срещу Смърт“. Клипът ни праща на мокър планински път, между заснежена гора. Виждаме красив Мерцедес, който се приближава към камерата. За фон чуваме класическа музика. Влизаме в колата. Шофьорът се обръща изненадан към седалката до него. Там стои образът на смъртта с черно наметало и коса в ръцете. Той сваля качулката си и се усмихва ехидно. Водачът на автомобила е учуден. Смъртта започва да се смее, обръща погледа си напред и казва „Извинявай“. В този момент шофьорът се обръща и вижда, че пътят му е препречен от товарни машини, които разчистват няколко паднали дървета. Сблъсъкът изглежда неизбежен. Той натиска спирачката. Чува се компютърен звук и колата спира на място, на няколко метра от багерите. Смъртта е втрещена. В този момент човекът си отдъхва и се обръща към тъмната сянка до него, доволно и още по-ехидно й отвръща „извинявай“.
В този случай имаме реклама на добре познат продукт, който е известен с надеждност, качество и поддържа стандарта си от много поколения. Идеята на рекламата е да се покаже новият сензор за опасност на мерцедес, който се задейства автоматично и засилва ефективността на спирачките. Рекламата е с изненадващ и интересен сюжет, определено би я разказал на приятел и ако държиш на сигурността при избора на автомобил, тази опция би изиграла сериозна роля в полза на немската компания. Затова смятам, че рекламата е добра, защото нищо не ѝ куца.
7. Кой би спечелил състезанието за най-оригинален външен вид. Защо?
- Кръстоската между Вейдър и домата, защото владее силата ;)
8. Довършете/започнете по оригинален начин. Не се стремете да запазите смисъла.
Септември ще бъде чай.
Който не работи, не трябва да краде.
Смартфонът е най-добрият приятел на човека.
На табуретката краката са къси.
9. В официална обстановка забелязвате, че е разкопчан ципът на ваш колега. Какво ще направите/кажете, за да го накарате да отстрани този проблем. Присъстващите не трябва да разберат за проблема. Опишете 2 варианта.
- Първи вариант, в който с колегата не сме толкова близки и го отнемам от останалите присъстващи, за да напълним чашите си. По пътя му правя намек за ципа, докато се усети, а ако не разбере му го казвам директно.
- Втори вариант, в който с колегата сме най-добри приятели. Тогава му правя някакъв таен знак, с който му привличам вниманието, насочвам погледа му към дюкяна и го прикривам, докато се закопчава, като разказвам интересна история на останалите.
10. Какъв въпрос бихте задали на Мадона, за да я накарате да се изчерви. (Знаете, че тя не се смущава лесно.)
- Колко аборта си направила?
11. Какво мислите, че ще ви отговори Мадона.
- Едва ли би отговорила.
12. Направете оригинално сравнение.
- глупав като пода
- бял като Каспър
- чисто като при Моника от „Приятели“
- работи като малко китайче
- толкова много, колкото са бълхите по котката ми
13. Какво ще се получи от кръстоската между Дарт Вейдър и домат?
- Червена прахосмукачка с корени, семе и светлинен меч, която владее силата.
14. На митинг сте на “левицата”. Разполагате с празен плакат и флумастер. Какво ще напишете, за да накарате събралото се мнозинство да си тръгне.
- „Безплатни кебапчета и вино - на митинга на ГЕРБ“
15. Пристигате с малко закъснение на важна среща с производител на:
Какво ще бъде вашето оправдание.
- Часовници : Винаги са ми хвалили вашите часовници, но нещо ме караше да остана песимист и да избера конкурентната марка. До сега, когато продуктът на конкурента ви отказа и в един момент е спрял. Съжалявам за закъснението, но предполагам, че ще се зарадвате да чуете, че имате още един клиент на ваша страна, без дори да сте си мръднали пръста.
- Автомобили : Падна ми батерията на електромобила. Може би нямаше да закъснея ако някога бяха повярвали в идеите на Тесла и той ги беше развил. Сега електричеството щеше да се предава по безжичен път и нямаше да се налага да спирам на всеки 100 километра, за презареждане. Вие как смятате да разрешите подобните ограничения?
- Алкохол : Голям номер ми изигра снощи!
16. Напишете кратък текст със заглавие “Заповядайте в нашия хотел” (5 изречения).
- Заповядайте в нашия хотел за мишки! Ние предлагаме абсолютно всичко, което е стандарт за останалите животински хотели, но сме се специализирали върху гризачите. Предлагаме лабиринт за любознателните и авантюристично настроени мишлета, въртележка за спортните натури и много, много сирене са мързелуващите, лакоми четириноги. Гарантираме ви, че докато вашите домашни любимци си почиват, върху тях няма да бъдат извършени никакви експерименти... освен ако не ни платите, за да го направим!
17. Напишете текст за реклама на тоалетна хартия, като използвате някоя от характеристиките на продукта за водеща.
- Омръзна ли ви да запушвате тоалетната чиния с хартия? Ако е така, решението на проблема ви се крие в новата формула на „Белана“. Благодарение на здравите си микрочастици, трипластовата тоалетна хартия не се къса, до момента в който не попадне във водата. Тогава тя се разгражда за секунди и изтича сама в канала. Освен това мирише добре и почиства отлично.
18. Ммммм кутияяяя...
Картонената кутия или кашона са обикновени опаковки за пренасяне. Никой не им обръща внимание, освен може би малките деца или домашните любимци. И изобщо забелязва ли някой кутията, че да прави реклама за нея? Помислете само ако можете да продадете нещо толкова базисно като картонена кутия, размер 15x15x15 см.
Измислете реклама за картонена кутия с този размер – слоган, текст и визуализация. Имайте предвид предназначението й, както и това, че може да се използва и след това за нещо друго.
- Слоган – „Не забравяй кутията!“
- Текст – Нашите кутии пазят спомените ви. В тях можете да сортирате всякакви дребни неща, да опаковате вкусния си кекс и да го поднесете за подарък, да скриете нещо от родителите си или да я използвате за по-удобно и безопасно пренасяне на продуктите, които продавате онлайн. Ако отворите достатъчно въображението си, може дори да я превърнете в кутията на Пандора. Купете си една от картонените ни кутии, в тях винаги се крие надежда!
- Визуализация: На син фон са разположени всякакви дребни предмети(ключове, обеци, бижута, джиесеми, малки динозаври, скакалци, мухи, играчки, всичко е изцапано с торта), разбъркани, завързани, нямащи нищо общо едно с друго. Зад тях в дясно стои спасението – кутия на фона на изгряващо слънце. Голям надпис горе вляво: „Не забравяй кутията!“
Хахахахахха, доста добро, ако не са те взели, са ебаси злетата... Поне щеше да им разведряваш деня. 4, 5 и 8 трябваше да си ги запазиш - много са добри :D Това му липсва на БГ рекламния пазар, да го трескам, истинска креативност и хумор :( Иначе Леля Мария си я имаме в изобили, както и дебилни дечица, подскачащи в шарени памперси. И лайна колко щеш, и целия завод на Пуфис не може да ги оправи...
ОтговорИзтриване